W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies.
X

Newsletter

Daj się zaprosić na wernisaż,
Dowiedz się o nowościach,
Skorzystaj z oferty specjalnej...
wyrażam zgodę na przesyłanie wiadomości i ofert na podany adres
Zamawiam newsletter Nie, dziękuję

Mikołaj Grynberg

Urodzony pierwszego dnia lata 1966 roku. Z wykształcenia psycholog-terapeuta. Fotograf. Pisarz. Wykładowca w Warszawskiej Szkole Fotografii.

Fotografuje ludzi, martwe natury, pejzaże, miejsca. Jego zdjęcia są często ilustracjami rozbudowanych projektów artystycznych lub dokumentalnych, w których uzupełnia je tekst lub dźwięk. Wystawy przyjmują czasem formę instalacji. Grynberg fotografuje głównie sprzętem analogowym, chętnie sięga po wielki format i szlachetne techniki fotograficzne. Jego przemyślane obrazy tworzą niepowtarzalny klimat z wyczuwalną nutą nostalgii. Były wielokrotnie nagradzane w konkursach fotograficznych w Polsce i na świecie.

Mówi o sobie, że jest szczęśliwym człowiekiem, który znalazł swoje miejsce w świecie, wykonując zawód fotografa, który jest dla niego jednocześnie dialogiem z otaczającym światem.

Najważniejsze projekty Mikołaja Grynberga:

Wybrane wystawy:

Książki:

info

Mikołaj Grynberg, Dużo Kobiet - Buenos Aires #2

35 pozycji 1 2 3 wszystkie

Mikołaj Grynberg, Dużo Kobiet - Buenos Aires #2

Buenos Aires, Argentyna, między 2005-2008

Fotografia wykonana klasycznym, średnioobrazkowym Hasselbladem na filmie 6x6 cm. odbitka kolekcjonerskaOdbitka wykonana przy użyciu jednej z technik archiwalnych, w limitowanej serii, odpowiednio opisana i sygnowana., numerowana i sygnowana Odbitka opatrzona własnoręcznym podpisem Autora na awersie lub rewersie, ołówkiem lub tuszem. Sygnatura może też być naklejona na rewers zdjęcia.przez Autora ołówkiem na rewersie oraz oznaczona suchą pieczęcią Galerii. Wraz z fotografią certyfikat autentyczności.

Praca dostępna w trzech edycjach różniących się nakładem, wielkością oraz techniką wykonania:

jako unikatowa, analogowa odbitka autorska o formacie 24 x 24 cm, oprawiona w dwuwarstwowe białe passe-partout Sposób oprawiania fotografii lub obrazów; kartonowa ramka z otworem o powierzchni nieco mniejszej od powierzchni fotografii, służąca do ochrony jej brzegów i skupienia uwagi obserwatora na obrazie. Passe-partout może być jedno lub dwuwarstwowe, gładkie lub zdobione, o skośnie lub prosto ciętych krawędziach otworu. Passe-partout może być dodatkowo oprawiane w ramy i przykryte szkłem lub pleksi. o formacie brutto 30 x 40 cm,

jako współczesny wydruk pigmentowyUzyskiwany na cyfrowej drukarce atramentowej, wykorzystującej tusze wodne. Wydruk taki można zrealizować na różnorodnym podłożu, w tym na wysokiej jakości papierach i płótnach fotograficznych. Najwyższej klasy współczesne drukarki, drukujące wieloma (często kilkunastoma) tuszami na doskonałych podkładach papierowych o wysokiej gramaturze, pozwalają na uzyskanie kolekcjonerskich odbitek o wysokiej, sięgającej setek lat trwałości i doskonałej kolorystyce, przewyższającej możliwości innych, tradycyjnych i współczesnych metod wykonywania odbitek. Atrament pigmentowy charakteryzuje się jednak stosunkowo niską odpornością na wilgoć i czynniki środowiskowe, w związku z tym odbitki eksponowane w trudnych warunkach powinny być zabezpieczane lakierem lub laminowane. w nakładzie 7 egzemplarzy, wykonany na archiwalnym, bezkwasowym papierze o gramaturze 300g, oprawiony w dwuwarstwowe, białe passe-partout Sposób oprawiania fotografii lub obrazów; kartonowa ramka z otworem o powierzchni nieco mniejszej od powierzchni fotografii, służąca do ochrony jej brzegów i skupienia uwagi obserwatora na obrazie. Passe-partout może być jedno lub dwuwarstwowe, gładkie lub zdobione, o skośnie lub prosto ciętych krawędziach otworu. Passe-partout może być dodatkowo oprawiane w ramy i przykryte szkłem lub pleksi. o formacie brutto 80 x 80 cm,

oraz

jako współczesny wydruk pigmentowyUzyskiwany na cyfrowej drukarce atramentowej, wykorzystującej tusze wodne. Wydruk taki można zrealizować na różnorodnym podłożu, w tym na wysokiej jakości papierach i płótnach fotograficznych. Najwyższej klasy współczesne drukarki, drukujące wieloma (często kilkunastoma) tuszami na doskonałych podkładach papierowych o wysokiej gramaturze, pozwalają na uzyskanie kolekcjonerskich odbitek o wysokiej, sięgającej setek lat trwałości i doskonałej kolorystyce, przewyższającej możliwości innych, tradycyjnych i współczesnych metod wykonywania odbitek. Atrament pigmentowy charakteryzuje się jednak stosunkowo niską odpornością na wilgoć i czynniki środowiskowe, w związku z tym odbitki eksponowane w trudnych warunkach powinny być zabezpieczane lakierem lub laminowane. w nakładzie15 egzemplarzy, wykonany na archiwalnym, bezkwasowym papierze o gramaturze 300g, oprawiony, białe passe-partout Sposób oprawiania fotografii lub obrazów; kartonowa ramka z otworem o powierzchni nieco mniejszej od powierzchni fotografii, służąca do ochrony jej brzegów i skupienia uwagi obserwatora na obrazie. Passe-partout może być jedno lub dwuwarstwowe, gładkie lub zdobione, o skośnie lub prosto ciętych krawędziach otworu. Passe-partout może być dodatkowo oprawiane w ramy i przykryte szkłem lub pleksi. o formacie brutto 30 x 40 cm,

Dużo Kobiet  to ogromne przedsięwzięcie artysty, realizowane na przestrzeni czterech lat w różnych zakątkach świata - od Dalekiego Wschodu, przez Afrykę i Europę - aż po Amerykę Południową. W trakcie swej podróży po świecie Grynberg wykonał setki portretów kobiet - starych i młodych, pięknych i zaniedbanych, szczęśliwych i smutnych.

Na zdjęciach znajdują się najczęściej osoby przypadkowe, zaproszone przez przez artystę do krótkiej sesji w zaaranżowanym - najczęściej na ulicy - studio. Sama sesja nierzadko stawała się swoistym performance'm i wydarzeniem artystycznym: bywało, że w kolejce do obiektywu ustawiało się kilkadziesiąt kobiet. Bywały także miejsca, w których kandydatek trzeba było szukać "ze świecą".

Projekt Dużo kobiet  jest świadectwem chemii, tworzącej się pomiędzy fotografem i modelką podczas krótkich dwudziestu minut – pomiędzy wyłowieniem jej z tłumu, a naświetleniem ostatniej z dwunastu klatek. Rezultat jest przesiąknięty uniwersalnymi emocjami – zdziwieniem, wstydem, dumą, radością, melancholią, gniewem, pożądaniem…

Około sto portretów kobiet z różnych zakątków świata złożyło się na ostateczną kolekcję, którą Mikołaj Grynberg wydał w postaci książki-albumu, zawierającego portrety i krótkie dialogi fotografa z modelkami. Cykl był prezentowany na wielu wystawach w Polsce i na świecie i stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich współczesnych kolekcji fotograficznych.

Poleć znajomemu
Dużo Kobiet - Buenos Aires #2
# kat.
format
nakład
oznaczenie
technika wykonania
oprawa
cena
GRMDK18
24 x 24 cm
1
Sygnowana przez Autora
Odbitka litowa
Passe-partout, 2-warstwowe, białe
7000.00 PLN
ZAMÓW
dodaj do ulubionych
GRMDK18.1
60 x 60 cm
7
Sygnowana przez Autora
Wydruk pigmentowy, cyfrowy
Passe-partout, 2-warstwowe, białe
4200.00 PLN
ZAMÓW
dodaj do ulubionych
GRMDK18.2
24 x 24 cm
15
Sygnowana przez Autora
Wydruk pigmentowy, cyfrowy
Passe-partout, 2-warstwowe, białe
2900.00 PLN
ZAMÓW
dodaj do ulubionych

więcej
Fotografia wykonana klasycznym, średnioobrazkowym Hasselbladem na filmie 6x6 cm. Odbitka kolekcjonerska, numerowana i sygnowana przez Autora ołówkiem na rewersie oraz oznaczona suchą pieczęcią Galerii. Wraz z fotografią certyfikat autentyczności....