W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies.
X

Newsletter

Daj się zaprosić na wernisaż,
Dowiedz się o nowościach,
Skorzystaj z oferty specjalnej...
wyrażam zgodę na przesyłanie wiadomości i ofert na podany adres
Zamawiam newsletter Nie, dziękuję

Elliott Erwitt

Elliott Erwitt to człowiek legenda, jeden z największych fotografów naszych czasów, członek elitarnej agencji Magnum Photos. Zdjęcia jego autorstwa tworzą kanon światowej fotografii reportażowej.

Urodził się w 1928 roku w Paryżu, w rodzinie rosyjskich Żydów. Dzieciństwo spędził w Mediolanie, a następnie w 1939 roku wyemigrował do Stanów Zjednoczonych.

Studiował fotografię w Los Angeles City College i reżyserię w New School for Social Research w Nowym Yorku.

W 1949 roku odbył swoją pierwszą fotograficzną podróż po Francji i Włoszech.

W 1950 roku powrócił do Nowego Yorku, gdzie pracował jako niezależny fotograf dla Look Collier’s, Life, Holiday i innych ilustrowanych magazynów przeżywających w tym czasie swój złoty okres.

W 1951 roku został powołany do służby wojskowej, podczas której fotografował dla Korpusu Wojsk Łączności w Niemczech i Francji.
 W 1953 roku został członkiem prestiżowej agencji Magnum Photos, a pod koniec lat 60-tych, przez trzy lata, pełnił funkcję jej prezesa. Z Magnum pozostaje związany do dziś.

Obecnie mieszka i fotografuje w Nowym Jorku.

 

Elliott Erwitt uważany jest za jednego z najwybitniejszych przedstawicieli nurtu fotografii humanistycznej. Jego fotografie pozostają w zgodzie z tradycjami i duchem Magnum. Styl fotografowania Erwitta definiuje unikalny sposób patrzenia na świat, na życie, na ludzi i…na psy. Artysta spogląda na wszystko, co nas otacza ze szczególną inteligencją, uwagą, wrażliwością i często z ogromnym humorem. Nigdy nie wyśmiewa, nie szydzi, choć czasem ujawnia dyskretną ironię i sarkazm. Jak nikt inny potrafi uchwycić intensywną kobiecość, małe gesty, ulotne momenty, zobaczyć ciekawą historię w pozornie zwyczajnej sytuacji. Podobno artysta nosi ze sobą trąbkę rowerową, której znienacka używa, gdy widzi, że model usztywnia się, zanadto pozuje. Nawet Nikita Chruszczow został poddany tej próbie! Humor w jego fotografiach nigdy nie jest trywialny, oczywisty. Raczej wynikający z kontekstu, skojarzenia czy zaskoczenia.

Fotografie Elliotta Erwitta były pokazywane we wszystkich najważniejszych światowych galeriach i muzeach:

Museum of Modern Art, Nowy Jork, USA

Smithsonian Institution, Waszyngton, USA

Art Institute of Chicago, USA

Musée d'Art Moderne de la Ville de Paris, Francja

Reina Sofia, Madryt, Hiszpania

Metropolitan Museum of Art, Nowy Jork, USA

New South Wales Museum of Art, Australia

Barbican, Londyn, Wielka Brytania

Camera Work, Berlin, Niemcy

NRW-Forum, Düsseldorf, Niemcy

Kunsthaus, Zurych, Szwajcaria

Photokina, Kolonia, Niemcy

Od 7 lutego do końca marca 2013 fotografie Eliotta Erwitta będzie można zobaczyć również w Polsce w Leica Gallery w Warszawie.

info

Elliott Erwitt, Boy, bicycle & baguette

15 pozycji 1 2 3 wszystkie

Elliott Erwitt, Boy, bicycle & baguette

Prowansja, Francja, 1955

Personal best for Leica   to ekskluzywna kolekcja fotografii Eliotta Erwitta,  wybranych specjalnie dla Galerii Leiki na całym świecie.

Przez całą swoja karierę Elliott Erwitt fotografował Leiką M. Wystawa Personal best for Leica , która jest świadectwem 60-letniej przyjaźni pomiędzy Artystą i jego kamerą, miała swoja premierę jesienią 2012 roku w Leica Gallery na targach Photokina  w Kolonii, następnie trafiła do Frankfurtu nad Menem, a stamtąd… do Warszawy, gdzie będzie ją można obejrzeć od połowy lutego 2013.

Na wystawę składa się 50 fotografii stanowiących swoisty przekrój przez sześć dekad twórczości Erwitta. Większość zdjęć to ikony fotografii, znane z niezliczonychpublikacji i albumów: znajdziemy tu słynny portret Marylin Monroe w białej,plisowanej sukni, z planu filmu The SevenYear Itch , kultowe psie portrety, a także Pocałunek we wstecznym lusterku .

Boy, bicycle & baguette  to jedna z najbardziej  znanych fotografii Elliotta Erwitta, wykonana w 1955 roku w Prowansji, opublikowana w albumach Personal Best (1995) i Snapes (2003).

odbitka kolekcjonerskaOdbitka wykonana przy użyciu jednej z technik archiwalnych, w limitowanej serii, odpowiednio opisana i sygnowana. w otwartej, nienumerowanej edycji, podpisana przez artystę atramentem w prawym dolnym rogu marginesu, a także datowana i podpisana ołówkiem na odwrocie.

Klasyczna, czarno-biała odbitka srebrowaTradycyjna, czarno-biała odbitka fotograficzna, wykonana na papierze światłoczułym - pokrytym emulsją żelatynową zawierającą sole (halogenki) srebra: bromek – w przypadku odbitki bromo-srebrowej lub chlorek - w przypadku odbitki chloro-srebrowej, ewentualnie obie - wówczas mówimy o odbitce chloro-bromo-srebrowej. Technologia srebrowa pojawiła się w latach 80. XIX wieku i pozostawała podstawą fotograficznej dokumentacji wizualnej w XX wieku. Na przełomie XIX i XX wieku srebrowe papiery fotograficzne zostały udoskonalone poprzez dodanie warstwy barytowej, nakładanej na papierowe podłoże, zapewniającej równomierną biel i wysoką gładkość papieru, oraz stanowiącej podkład dla warstwy światłoczułej. Przeźroczysta, żelatynowa warstwa światłoczuła zawiera rozdrobnione cząstki soli srebra, reagujące zmianą koloru na ekspozycję światłem. Naświetlanie papieru fotograficznego przeprowadzane jest zwykle przy pomocy powiększalnika, choć w początkach XX w. bardzo rozpowszechnione było również naświetlanie stykowe (zwłaszcza wśród użytkowników kamer wielkoformatowych). Światło powoduje reakcję redukcji bezbarwnych cząsteczek soli srebra do postaci metalicznej, tworzących po wywołaniu widoczny na papierze rysunek. Pozostałe, nienaświetlone cząsteczki soli srebra zostają następnie usunięte z warstwy żelatynowej w procesie utrwalania. Powierzchnia gotowej odbitki może być dodatkowo uszlachetniona za pomocą związków złota, siarki lub selenu – ma to na celu zwiększenie trwałości odbitki lub osiągnięcie określonych efektów wizualnych., wykonana z oryginalnego negatywu, pod bezpośrednim nadzorem jej autora, nieoprawiona, dostępna w 4 formatach: 28x35,5 cm (11x14 "), 40x50 cm (16x20") 50x61 cm (20x24”) lub 76x101cm (30x40”).

Poleć znajomemu
Boy, bicycle & baguette
# kat.
format
nakład
oznaczenie
technika wykonania
oprawa
cena
EE15333A
35 x 28 cm
Sygnowana przez Autora
Odbitka srebrowa
Nie oprawione
15924.00 PLN
ZAMÓW
dodaj do ulubionych
EE15333B
50 x 40 cm
Sygnowana przez Autora
Odbitka srebrowa
Nie oprawione
21900.00 PLN
ZAMÓW
dodaj do ulubionych
EE15333C
61 x 50 cm
Sygnowana przez Autora
Odbitka srebrowa
Nie oprawione
25880.00 PLN
ZAMÓW
dodaj do ulubionych
EE15333D
101 x 76 cm
Sygnowana przez Autora
Odbitka srebrowa
Nie oprawione
48291.00 PLN
ZAMÓW
dodaj do ulubionych

więcej
Personal best for Leica   to ekskluzywna kolekcja fotografii Eliotta Erwitta,  wybranych specjalnie dla Galerii Leiki na całym świecie. Przez całą swoja karierę Elliott Erwitt fotografował Leiką M. Wystawa Personal best for Leica , kt...