W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies.
X

Newsletter

Daj się zaprosić na wernisaż,
Dowiedz się o nowościach,
Skorzystaj z oferty specjalnej...
wyrażam zgodę na przesyłanie wiadomości i ofert na podany adres
Zamawiam newsletter Nie, dziękuję

Bogdan Dziworski

Bogdan Dziworski urodził się 8 grudnia 1941 roku w Łodzi. Wybitny fotograf, operator, reżyser i scenarzysta filmowy. W 1965 roku ukończył Wydział Operatorski PWSTiF w Łodzi, w 1994 roku otrzymał tytuł doktora, a w 2002 profesora zwyczajnego. Współpracował z Polską Kroniką Filmową, łódzką Wytwórnią Filmów Oświatowych oraz Przedsiębiorstwem Realizacji Filmów „Zespoły Film”. Jest autorem wielu znakomitych filmów dokumentalnych, głównie krótko- i  średniometrażowych. Wiele z nich zdobywało nagrody na najbardziej liczących się festiwalach filmowych. Na szczególną uwagę zasługują dokumenty poświęcone polskim sportowcom, m.in. „Fechmistrz” o Władysławie Kurpiewskim, „Olimpiada” czy cykl filmów o narciarzu Franzu Klammerze. Jeden z najbardziej charyzmatycznych i wpływowych wykładowców fotografii i operatorstwa, dziekan Wydziału Radia i TV Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, obecnie wykłada w Warszawskiej Szkole Filmowej.

Fotografie Bogdana Dziworskiego należą do kanonu polskiej fotografii powojennej. Wszystkie czarno-białe, klasyczne w formie i treści wyrazu. Przedstawiają złapane i zapisane na błonie fotograficznej chwile z życia zwykłych ludzi. Młodych i starych, ładnych i brzydkich, podczas pracy i w czasie zabawy. Robione trochę jakby przy okazji, przez wiele lat były „trzymane w szafie”.  I choć pierwszy album pt. „My View” ukazał się w 1981 r. w Wiedniu, większość zdjęć Dziworskiego ujrzało światło dzienne dopiero w latach 90-tych, kiedy to można je było podziwiać na wystawach zorganizowanych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Berlinie.

Wystawy fotograficzne:

1990 Związek Polskich Artystów Fotografików - wystawa indywidualna.

1997 Fundacja Batorego, Uniwersytet Warszawski - wystawa indywidualna.

1998 Galeria Foto-Medium-Art, Wrocław - wystawa indywidualna i przegląd filmów.

2001 ‘Manggha’ - Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej – Muzeum Narodowe w Krakowie – wystawa indywidualna i przegląd filmów.

2001/2002 Miejska Galeria Sztuki W Częstochowie, Czas w fotografii - czas fotografii - wystawa zbiorowa: Kantor, Bujak, Dziworski.

2011 Leica Gallery, Warszawa, Podchody i inne gry towarzyskie - wystawa indywidualna

Publikacje

My View. Polish Impressions in Photography, B. Dziworski; wstęp: Peter Hennish; Hannibal Verlag, Wien, 1981

Fotografia polska B. Dziworski; wstęp: Lech Lechowicz; TERRA NOVA Krzysztof Heike, Warszawa, 1999

1/250 s B. Dziworski; wstęp: Tadeusz Konwicki, Henri Cartier-Bresson; Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 2000

Kino – Oko. Warsztat operatora filmowego B. Dziworski, J. Łukaszewicz; Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 2006

Blicke, Passanten – 1930 bis heute. Aus der Fotosammlung der Albertina, wstęp: Monika Faber, Janos Frecot, Maren Gröning, Klaus Albrecht Schröder; Christian Brandstätter Verlag, Wien, 2007

info

Bogdan Dziworski, Bez tytułu #60 (Pocałunek)

56 pozycji 49 50 51 wszystkie

Bogdan Dziworski, Bez tytułu #60 (Pocałunek)

Łódź, między 1960-1969

Praca dostępna w dwóch edycjach różniących się nakładem, wielkością oraz techniką wykonania:

Edycja A (limitowana do 20 kopii): współczesny wydruk pigmentowyUzyskiwany na cyfrowej drukarce atramentowej, wykorzystującej tusze wodne. Wydruk taki można zrealizować na różnorodnym podłożu, w tym na wysokiej jakości papierach i płótnach fotograficznych. Najwyższej klasy współczesne drukarki, drukujące wieloma (często kilkunastoma) tuszami na doskonałych podkładach papierowych o wysokiej gramaturze, pozwalają na uzyskanie kolekcjonerskich odbitek o wysokiej, sięgającej setek lat trwałości i doskonałej kolorystyce, przewyższającej możliwości innych, tradycyjnych i współczesnych metod wykonywania odbitek. Atrament pigmentowy charakteryzuje się jednak stosunkowo niską odpornością na wilgoć i czynniki środowiskowe, w związku z tym odbitki eksponowane w trudnych warunkach powinny być zabezpieczane lakierem lub laminowane. na papierze barytowym Canson, ok. 35x50cm, sygnowany i certyfikowany; nr kat. DzB001   

Edycja B (limitowana do 7 kopii): współczesna odbitkaTo kopia oryginalnej odbitki pozytywowej (np. unikatu). żelatynowo-srebrowa na papierze barytowym Ilford, ok. 30x40cm, sygnowana Odbitka opatrzona własnoręcznym podpisem Autora na awersie lub rewersie, ołówkiem lub tuszem. Sygnatura może też być naklejona na rewers zdjęcia.i certyfikowana; nr kat. DzB001.1   

Poleć znajomemu
Bez tytułu #60 (Pocałunek)
# kat.
format
nakład
oznaczenie
technika wykonania
oprawa
cena
DzB060
50 x 33 cm
20
Sygnowana przez Autora
Wydruk pigmentowy, cyfrowy
Passe-partout, 2-warstwowe, białe
800.00 PLN
ZAMÓW
dodaj do ulubionych
DzB060.1
40 x 30 cm
7
Sygnowana przez Autora
Odbitka srebrowa
Passe-partout, 2-warstwowe, białe
2000.00 PLN
ZAMÓW
dodaj do ulubionych

więcej
Praca dostępna w dwóch edycjach różniących się nakładem, wielkością oraz techniką wykonania: Edycja A (limitowana do 20 kopii): współczesny wydruk pigmentowy na papierze barytowym Canson, ok. 35x50cm, sygnowany i certyfikowany; nr kat. DzB001&nbs...