W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies.
X

Newsletter

Daj się zaprosić na wernisaż,
Dowiedz się o nowościach,
Skorzystaj z oferty specjalnej...
wyrażam zgodę na przesyłanie wiadomości i ofert na podany adres
Zamawiam newsletter Nie, dziękuję

Anita Andrzejewska

Anita Andrzejewska -–absolwentka grafiki na krakowskiej ASP, fotografka, podróżniczka i ilustratorka książek dla dzieci. Stypendystka Ministra Kultury, zdobywczyni licznych nagród krajowych i zagranicznych, m.in. w konkursie na projekt fotograficzny dla amerykańskiego Santa Fe Center for Visual Arts oraz w zorganizowanym we Francji konkursie ilustracji dziecięcej Figures Futur. Swoje prace wystawiała w Islandii, Japonii, USA, Iranie, Turcji, Niemczech, Czechach, Francji, Grecji, Hiszpanii, na Węgrzech i Słowacji. Jest autorką jedenastu indywidualnych wystaw fotograficznych, z których najważniejsze to: „Patrząc” (2011; Warszawa, Kraków, Łódź), „Nur-e dżan” (2009; Warszawa, Katowice, Ateny, Stambuł), „Footprints” (2007; Toruń), „Miejsca” (2004; Katowice).

 

Anita od lat angażuje się w projekty artystyczno-społeczne, łączące Europę i Azję. Organizowała m.in. warsztaty plastyczne dla dzieci w indyjskim Ahmedabadzie, kilkakrotnie odwiedziła też Iran, gdzie współtworzyła projekty fotograficzno-literackie w Teheranie, Isfahanie, Szirazie, Jazd.

 

Fotografuje najchętniej w technologiach analogowych i samodzielnie wykonuje odbitki swoich prac. Prowadzi również warsztaty fotograficzne.

info

Anita Andrzejewska, Bez tytułu #26 z cyklu "Niespies...

20 pozycji 15 16 17 wszystkie

Anita Andrzejewska, Bez tytułu #26 z cyklu "Niespiesznie"

Birma, Yangon, 2012

Fotografie z cyklu „Niespiesznie” powstały podczas podróży Anity Andrzejewskiej po Birmie i Laosie. Jednak podobnie jak w innych pracach artystki znajdziemy tu więcej „przebywania” niż podróży, więcej spotkań, intymności, czasu i skupienia na innym człowieku niż zacięcia reporterskiego, chwilowości czy pośpiechu. Nie ma tu spektakularnych akcji, momentów decydujących. Jest za to dużo spokoju, trwania i ciszy.

W serii zauważamy ulubione przez Andrzejewską motywy: portrety – zapisy spotkań i rozmów; pejzaże – sytuujące fotografie w konkretnym miejscu i; wreszcie martwe natury i detale – elementy codzienności, idealne dopełnienie historii. Historii dziejącej się niezmiennie – zanim na miejscu była fotografka - i trwające bez zmian także po wyjściu kobiety z aparatem. Niespiesznie.

Fotografia dostępna jako autorska odbitka srebrowaTradycyjna, czarno-biała odbitka fotograficzna, wykonana na papierze światłoczułym - pokrytym emulsją żelatynową zawierającą sole (halogenki) srebra: bromek – w przypadku odbitki bromo-srebrowej lub chlorek - w przypadku odbitki chloro-srebrowej, ewentualnie obie - wówczas mówimy o odbitce chloro-bromo-srebrowej. Technologia srebrowa pojawiła się w latach 80. XIX wieku i pozostawała podstawą fotograficznej dokumentacji wizualnej w XX wieku. Na przełomie XIX i XX wieku srebrowe papiery fotograficzne zostały udoskonalone poprzez dodanie warstwy barytowej, nakładanej na papierowe podłoże, zapewniającej równomierną biel i wysoką gładkość papieru, oraz stanowiącej podkład dla warstwy światłoczułej. Przeźroczysta, żelatynowa warstwa światłoczuła zawiera rozdrobnione cząstki soli srebra, reagujące zmianą koloru na ekspozycję światłem. Naświetlanie papieru fotograficznego przeprowadzane jest zwykle przy pomocy powiększalnika, choć w początkach XX w. bardzo rozpowszechnione było również naświetlanie stykowe (zwłaszcza wśród użytkowników kamer wielkoformatowych). Światło powoduje reakcję redukcji bezbarwnych cząsteczek soli srebra do postaci metalicznej, tworzących po wywołaniu widoczny na papierze rysunek. Pozostałe, nienaświetlone cząsteczki soli srebra zostają następnie usunięte z warstwy żelatynowej w procesie utrwalania. Powierzchnia gotowej odbitki może być dodatkowo uszlachetniona za pomocą związków złota, siarki lub selenu – ma to na celu zwiększenie trwałości odbitki lub osiągnięcie określonych efektów wizualnych. na papierze barytowym w formacie 32x47 cm (+margines) oprawiona w dwuwarstwowe białe passe- partout  o rozmiarach 70x50 cm. 

Jest to kopia kolekcjonerska w edycji limitowanej do 10 egzemplarzy (+2 AP), sygnowana Odbitka opatrzona własnoręcznym podpisem Autora na awersie lub rewersie, ołówkiem lub tuszem. Sygnatura może też być naklejona na rewers zdjęcia.ołówkiem na odwrocie, opatrzona certyfikatem autentyczności.

Poleć znajomemu
Bez tytułu #26 z cyklu
# kat.
format
nakład
oznaczenie
technika wykonania
oprawa
cena
AAN026
47 x 32 cm
10
Sygnowana przez Autora
Odbitka srebrowa
Passe-partout, 2-warstwowe, białe
2700.00 PLN
ZAMÓW
dodaj do ulubionych

więcej
Fotografie z cyklu „Niespiesznie” powstały podczas podróży Anity Andrzejewskiej po Birmie i Laosie. Jednak podobnie jak w innych pracach artystki znajdziemy tu więcej „przebywania” niż podróży, więcej spotkań, intymności, czasu i skupienia na inny...

"> "> "> "> "> "> "> "> "> "> "> "> "> "> "> "> "> "> "> ">